מה יכול לגרום להיווצרות בטון במרזב? כיצד פותרים את הבעיה מבלי לפגוע בתקינות המרזב?

בתים פרטיים ובנייני מגורים מאובזרים במרזבים, שמטרתם לנקז את מי הגשמים מהגגות ומהמרפסות ולמנוע הצטברות של מים עומדים, שבסופו של דבר, עתידים להזיק למבנה עצמו (לרבות הקירות והרצפות).בטון במרזב היא בעיה שכיחה למדי, בפרט כאשר מדובר במבנים חדשים או במבנים שעוברים שיפוץ (למשל- בנית מרפסת בדירה קימת או בניית קומה נוספת וכדומה).

מדוע?

מפני שתוך כדי עבודת הבניה או השיפוץ, קורה שחומרי בניין נשפכים לתוך המרזבים מבלי משים, והתוצאה הסופית: בטון במרזב. קל להבין כי משמעותו של בטון במרזב היא היווצרות סתימה שאינה מאפשרת ניקוז של מי גשמים מהגג ומהמרפסת. מעבר להשלכות של גרימת נזקים למבנה עצמו, למים עומדים יש הלשכות משלהם: יתושים בקיץ, ריחות לא נעימים וירוקת.

 

 

מה עושים?

"המומחים לאינסטלציה" היא החברה הבלעדית בישראל אשר נעזרת במקרים אלה ברובוט מיוחד, המהונדס על טהרת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. רובוט זה בנוי באופן כזה שהוא מסוגל לרסק בטון- בטון במרזב וגם בטון בצינור מבלי לגרום להרס למרזב או לצנרת הביוב. בקצה הרובוט מצוי ראש מתכת המסתובב במהירות מסחררת ותוך כדי כך "משייף" את הבטון ומרסק אותו עד שהוא הופך לאבקה.
הוא הדבר כאשר מדובר במקרים של בטון בצינור. ריסוק הבטון והפיכתו לאבקה דקה מאפשרת מעבר חופשי של המים בצנרת הביוב או במרזב, משחררת את הסתימה ושומרת על תקינותו של המרזב או של הצינור בו נאגר הבטון שרוסק.