אחת התופעות בשכיחות במערכות הביוב השונות בחצרות בתים פרטיים ומשותפים, היא בעיית הסתימות ביוב הנובעות מחדירת שורשים לצנרת הביוב. חיתוך השורשים והוצאתם מקו הביוב, מהווים פתרון יעיל אבל לטווח הקצר. מן הסתם חדירת השורשים לקו הביוב תחזור שוב ושוב .
זו תקלה המעידה על כך כי צרת הביוב אינה אטומה וכנראה ניזוקה ובפעולת התיקון נדרשת עבודה נוספת והכי חשוב שימוש בקוטל שורשים בביוב.

בשנים האחרונות ועם התפתחות השיפורים הטכנולוגיים וזמינות חומרי גלם איכותיים, פותח פטנט עולמי וייחודי להסרת וקטילת שורשים בביוב הקיימים בצנרת הביוב והכי חשוב מניעת צמיחתם מחדש בתוך מערכות הביוב השונות. קוטל שורשים בביוב מורכב מנוסחת פטנט הנקראת רוטקס. הרוטקס הינו קוטל שורשים הפועל כך שבמגע עם מים חלה בו ריאקציה ותגובה של הקצפה אשר ממלאת כל נפח של צנרת ביוב. החומר המתפזר בחלל הצנרת, מכיל חומרי ניקוי ומסיר שומנים, אשר מסירים כל לכלוך נספגים בתוך השורשים וקוטל אותם. בסוף התהליך החומר נדבק דופן הפנימית של הצנרת ומונע משורשים לחדור או לצמוח מחדש בתוך הצנרת למשך תקופה ארוכה ועד שנתיים.

שימוש בקוטל שורשים בביוב

שימוש בקוטל שורשים בביוב אפשרי לביצוע גם על ידי מי שאינו בעל מקצוע וניתן לבצע זאת גם בתוך הבית. אך מומלץ לתת לבעלי מקצוע לבצע את העבודה בצורה מיומנת וזהירה על מנת להימנע מתופעות אחרות והתעסקות עם חומרים מסוכנים לשימוש.

חברת מ. איתן המומחים לאינסטלציה בע"מ, הינה חברה ותיקה ואמינה, הפועלת ומתמחה במתן פתרונות מתקדמים ביותר של שורשים במערכות ביוב ובצנרות בכל הקטרים. החברה פרוסה בניידות שירות ומגיעה לכל לקוח ברחבי הארץ. החברה מתמחה בחיתוך שורשים ופתיחת מעברי ביוב כולל קטילת השורשים בשיטה ייחודית ובעזרת מכונת לחץ כשבראשה ראש פלזמה המצויד במנוע זעיר היוצר לחץ מים סילוני ומסתובב בתוך וסביב הצינור וכך חותך את השורשים מבלי לפגוע בצנרת. לאחר מכן מתבצעת שטיפה יסודית של הקו והוצאת כל שאריות הלכלוך והשורשים, ומוכנסת מצלמה לביוב הסורקת את כל הקו לאורכו ומזהה כשלים וחתכים בצנרת. לאחר הצילום וכחלק מהטיפול, חברת מ. איתן, מחדירה ומצפה את חלקו הפנימי של הצינור בחומר קוטל שורשים לביוב בשם רוטקס. החומר העמיד והיעיל העומד בכל התקנים מהמחמירים ביותר, אשר נצמד לדופן הצנרת ובכך מונע צמיחה וחדירה של שורשים ומשמר את המצב החדש למשך תקופה ארוכה על מנת להבטיח מערכת ביוב פעילה בצורה הטובה ביותר.