רובינו נוטים לקחת את מערכת הביוב כמשהו מובן מאליו, שנמצא מתחת לאדמה ואין מרגישים בו. אבל למעשה, כל מערכות הביוב, הגדולות והקטנות, הפרטיות והעירוניות והבין עירוניות, בסופו של דבר עובדות לא הפסקה 24/7.
אנו רגילים לקחת כמובן מאליו את העובדה שמי הביוב, מי המקלחת, מי הדחת הכלים ומי הכביסה מורחקים מאזור המגורים שלנו.

מתי אנו בכלל חושבים על מערכת הביוב?

כאשר אנו חשים בריחות רעים ברחבי הבית או החצר, כאשר אנו נתקלים בנזילות ובדליפות, רטיבויות במקומות שונים בבית ובגינה או כאשר אנו מתמודדים עם סתימות- המים לא מחלחלים בצורה חופשית דרך פתחי הביוב או לא מחלחלים כלל. קווי הביוב בארץ עובדים ללא הפוכה ובנויים באופן כזה המיועד לסלק פסולת ומי שופכין הרחק מאיתנו. כמו כן מערכת שעובדת לא הפסקה, גם קווי הביוב דורשים תחזוקה, תיקונים ושיפוצים.

צילום קווי ביוב משמש את אנשי המקצוע בשעה שעליהם לתקן חלק מקווי ביוב אלה בהתאם לצורך. צילום קווי ביוב מבוצע בעזרת מצלמת ביוב משוכללת החודרת לנבכי הצינורות ומצלמת אותם. באופן כזה, אנשי המקצוע הנמצאים על הקרקע יודעים היכן ישנה בעיה? איזה תיקון ביוב נדרש? מה מידת החומרה שלו? ממה הוא נגרם- על מנת למנוע הישנות של הבעיה וכו'.

סוגים שונים של מערכות ביוב

מערכת הביוב הביתית מורכבת מצינורות פלסטיק מסועפים המובילים את כל הפסולת המימית לעבר מערכת ביוב עירונית, ומשם מחוץ לעיר. מערכות ביוב ביתיות ישנות בנויות ממערכת צינורות העשויה בטון. ככל שמערכת הביוב גדולה יותר וקולטת אליה יותר ויותר פסולת ממערכות ביוב קטנות- כל קוטר הצינורות גדול יותר.
היות ומערכת ביוב משמשת מספר עצום של אנשים, הרי שכשלים הן פעמים רבות עניין של זמן. החל ממערכת ביוב ביתית ו"ואישית" בה מישהו מבני המשפחה השליך סחבה או גוף זר שגרם לסתימה, או גרוע מכך, ניקב או סדק את דופן הצינור. כשלים מסוג זה מחייבים טיפול בזמן. כלומר, צילום ביוב.

 

חשוב לדעת – ולשים לב

ככל שמתמהמהים עם איתור הבעיה ועם מתן המענה- כך הבעיה הולכת ומחריפה. גוף זר יכול ליצור הצטברות של מים שלא זורמים בצורה ספונטנית, והצטברות זו עלולה ליצור כיפוף או עיוות בעקבות הלחץ שיוצרים המים על דופן הצינור. חור קטן או נקב עלול להתפתח לכדי סדק, שעלול להתפתח לכדי שבירה או קריסה של חלק מהצינור.

צילום קווי ביוב פירושו החדרת מצלמה ביוב משוכללת. זוהי רובוטיקה מתקדמת ביותר, בפרט כאשר מדובר במצלמות ביוב איכותיות מתוצרת גרמניה. הסיב האופטי שבראש המצלמה מצלם ומתעד על גבי צג חיצוני את פנים קווי הביוב. כל גוף זר, סתימה, נקב, סדק, או קריסה של חלק מקווי הביוב מאותר בדיוק מרבי ובצורה ברורה. ברגע שהבעיה אותרה בצורה מדויקת, קל הרבה יותר לאנשי המקצוע לתת פתרון הולם לבעיה.

פתרון קבוע, יסודי ומקצועי ולא פתרון שהוא על תקן "טלאי". "המומחים לאינסטלציה" היא אחת מבין חברות האינסטלציה הבודדות בישראל אשר משתמשות במצלמות ביוב תוצרת גרמניה. צילום קווי ביוב באמצעות מצלמות ביוב משוכללות אלו בשילוב הידע המיומנות והוותק שלנו בשטח, הם שמאפשרים לנו להיות אחת מחברות הביוב המובילות בארץ.