איך מגיע בטון למרזב?

בבנייני מגורים, בבנייני משרדים, בבתים פרטיים ובכל מבנה אחר, מותקנים מרזבים שייעודם, לנקז את מי הגשמים מהמרפסות ומהגגות, ולמנוע מצב של הצטברות של מים עומדים. ההצטברות של המים מזיקה למבנה עצמו ( לקירות ולרצפות), נזק שעלותו הגבוהה תתברר בהמשך. טיפול בבטון במרזב לתופעה של בטון במרזב במבנים הנמצאים בשיפוץ, או במבנים חדשים.
חדירה של בטון למרזב, יכולה לקרות תוך כדי שיפוץ או במהלך עבודות הבנייה. מצב שחומרי בניין נשפכים אל תוך המרזבים, הוא מצב שכיח, אך התוצאה הסופית שלו, עגומה למדי.

הצטברות של בטון במרזבים, תגרור אחריה סתימה של המרזב, שאת תוצאותיה העגומות יתגלו בגשם הראשון. היווצרות הסתימה אינה מאפשרת ניקוז של מי הגשמים מהמרפסות ומהגג. פרט לתוצאה של גרימת נזקים למבנה, למים עומדים יש השלכות נוספות: ריחות לא נעימים, ירוקת ויתושים בקיץ.

מתי כדאי לבדוק אם יש סתימה במרזב?

כאשר בחוץ יש טמפרטורות של 35 מעלות בצל, אף אחד לא חושב על בדיקה וטיפול במרזב. הנושא של בדיקת מרזבים, הוא נושא ששייך לעונת החורף. אבל, דווקא עונת הקיץ, היא עונה מצוינת כדי לבדוק האם המרזבים תקינים, ואין בהם סתימות או תקלה אחרת. אם תדחו את הבדיקה, לימי החורף, כשהגשמים מגיעים ללא הודעה מוקדמת, אתם עלולים למצוא את עצמכם עם מים עומדים על הגג, או גרוע מזה, רטיבות שהתפשטה על תקרות הבניין והמרפסות.

כדאי להזמין חברה המתמחה בבדיקת מרזבים ומערכות צנרת, כשהסביבה יבשה, אין רטיבות ואין לחץ לתיקון המרזב. מעבר לכך, את הבדיקה לאחר תיקון המרזב, אפשר לעשות בקלות. כשיגיע הגשם הראשון, אתם תוכלו להסתכל עליו מהחלון שבבית, ולהרגיש בטוחים, שהמרזב שלכם, מתפקד כפי שמצופה ממנו.

 

כיצד מתמודדים עם מצב סתימה במרזב

תקלה כמו בטון במרזב, אינה תקלה שאפשר להתעלם ממנה. קודם כל, חייבים להזמין חברת אינסטלציה בעלת מוניטין בתחום, לבדוק אם יש תקלה במרזב, ואם כן, לדאוג מידית לתיקון התקלה.

צוות מומחים מטעם החברה, יגיע למקום, ובאמצעים טכנולוגיים מתקדמים, תבדוק את המרזב, תנתח את הממצאים ותמליץ על דרכי תיקון.

טיפול בבטון במרזב מבצע רובוט שמסוגל בעצמו לרסק בטון במרזב, או בצינורות מבלי שייגרם נזק למרזב או לצינור. ריסוק הבטון בתוך המרזב, ללא גרימת נזק למרזב עצמו, מאפשר חדירה של מים בצנרת, או במרזב, שחרור הסתימה ייעשה ע"י זרימת מים חופשית במרזב.