הטכנולוגיות החדשניות מקנות לנו אפשרויות רבות שלא היו זמינות לנו בעבר – וגם בתחום השיפוצים אפשר לראות את המגמה הזו. במיוחד ניתן להחליף את הצנרות בחדרי האמבטיות גם בלי להרוס את הריצוף הקיים, וכך להבטיח עבודה יעילה ומשתלמת במיוחד. כמובן שעל-מנת לנצל את האפשרות הזו חשוב להפקיד את המלאכה בידיים מקצועיות ומיומנות של חברה שמצויד במכשור מתקדם וגם ביושרה מלאה.

באילו מקרים חשוב במיוחד להחליף צנרת בלי לשבור מרצפות ?

ישנם שני סוגים של מצבים שבהם מתבצעת החלפת צנרת בחדר הרחצה: כחלק משיפוץ כולל של הנכס, וכשהצנרת הקיימת כבר לא מצליחה למלא את תפקידה. כשישנם פיצוצים ונזילות לעיתים קרובות יחסית, קרוב לוודאי שעדיף פשוט להחליף את הצינורות הקיימים ולא לתקן, הופעת חלודה במים היא סימן לצינור ברזל שכבר התיישן ובעצם עבר זמנו, ועוד המלצה היא לבחון את אפשרות החלפת הצנרת גם אם אין נזקים חמורים אבל חלפו 15-20 שנים מאז התקנתה ולכן מן הסתם היא התיישנה ולמעשה אתם מקדימים תרופה למכה.

במסגרת שיפוץ אמבטיה קומפלט עם צנרת כחלק משיפוץ כולל של הנכס בדרך כלל הבעלים שלו מבקש להחליף גם את חיפויי הרצפה בחדר הרחצה. לעומת זאת כשהחיפוי תקין ויפה והמטרה היא שדרוג התשתית בלבד, חשוב במיוחד לא לשבור את הריצוף.

הפתרונות המתקדמים להחלפת צנרת

החלפת צנרת בחדר אמבטיה מחייבת הרמת חלק מהמרצפות, אבל עם ציוד משוכלל רלוונטי מדובר במספר מינימלי של בלטות, ובנוסף הקפדה על עבודה נכונה ומקצועית מאפשרת להבטיח (וגם לקיים) אפס נזקים ומרצפות שבורות.

פתרון יעיל במיוחד הוא מצלמה תרמית. מצלמה זו מאפשרת איתור נזילות ברצפה ברמת דיוק מרבית גם בלי להרים את כל הבלטות, וכשמומחה מנוסה עובר על הממצאים של המצלמה שמבוססת על מדידת טמפרטורה בכל נקודה, אפשר להבין מהיכן הנזילה, מדוע היא מתרחשת ואיך ניתן לתקן אותה במינימום הרמת מרצפות.

עוד פתרון שכדאי להכיר נקרא שיטת השרוול, או CIPP. שיטה זו מתאימה לחידוש של צנרות ביוב ו/או ניקוז, והיא מבוססת על החדרה של שרוול פולימרי ייעודי אל תוך הצנרת הקיימת בדרך מתקדמת כך שהתוצאה תהיה התאמה מושלמת. בעקבות החדרת השרוול, הצנרת תהיה פי 98 חזקה יותר ועמידה יותר, ובעצם תמלא את תפקידה החשוב באופן יעיל במיוחד במשך שנים רבות מאוד (כולל עמידות בפני חדירת שורשים בזכות היותו של הצינור רציף וללא מחברים).

תיקון צנרת בהתזה בעזרת רובוט

עוד שיטה חדשנית לתיקון צנרות בלי שבירת מרצפות נעזרת במעין רובוט קטן ויעיל להפליא. בשיטה זו, שנקראת התזה (וגם SPR), לאחר צילום צנרת ואיתור נקודת הכשל, מחדירים רובוט שיכול להגיע לכל פינה, גם כשישנן זוויות מגבילות או מכשולים אחרים, וכשהוא מגיע לנקודה המדויקת הוא מבצע התזה של חומר אפוקסי ייחודי – שמייצר שכבה חדשה, חזקה מאוד ולכן גם בעלת עמידות מרבית, הכל ללא חפירות ושבירות.

מה ההבדל בין צינורות SP לצינורות PEX ?

כשמחפים חדר רחצה או כל חדר אחר תמיד כדאי לשמור בצד 2-3 מרצפות כך שבמידת הצורך, אם אחת המרצפות הקיימות נשברת (לאו דווקא בגלל שיפוץ), תוכלו להחליף אותה במרצפת זהה לחלוטין.

בכל מקרה, כשמבצעים שיפוץ אמבטיה כולל צנרת בלי לשבור מרצפות, אתם נהנים מראש שקט ויכולים להתפנות להחלטות אחרות, ובפרט סוג הצינורות שבו ייעשה שימוש. האופציות הנפוצות הן PEX ו-SP, וכדאי להכיר את היתרונות והחסרונות שלהן. היתרון העיקרי של PEX הוא קלות התיקונים כשיש בעיה, כך שגם בעתיד לא תצטרכו לשבור את הריצוף. כמו כן הוא זול יותר מה-SP. מצד שני ההתקנה שלו מורכבת יותר. ה-SP לעומת זאת כן עשוי להוביל לצורך עתידי בשבירת מרצפות (אלא אם כן יצוצו פתרונות עוד יותר מתקדמים בעתיד…)

קראו גם : פתיחת שורשים בביוב