שורשים בביוב: מה אסור לעשות ולמה?

אנשי מקצוע רבים נוטים לטפל בבעיה הנפוצה של שורשים בביוב באמצעות תלישת השורשים ושחרור הסתימה שנוצרה בעקבות צמיחתם.

מדוע לא נכון לתלוש את השורש?

מכיוון שעצם התלישה של השורש מאיצה את קצב הצמיחה שלו ומעבה אותו, כך שבסופו של דבר הפתרון הזה יהיה בבחינת פתרון זמני, ויאלץ אתכם להיות משועבדים ותלויים באינסטלטור שלכם. יתרה מכך, עצם צמיחתם של שורשים בצנרת יכולה לגרום לנזק בצנרת עצמה.

תלישת השורשים אינה מתייחסת לאפשרות כי נוצר נזק מבני, לא כל שכן פותרת אותו. והתוצאה? נזק מבני שלא אותר ולא טופל, ואשר ממשיך לגדול ולהתפתח לממדים גדולים יותר, ולגרום לבעיות ביוב נוספות, שכבר אינן קשורות ישירות לאותם שורשים בביוב שנתלשו.

 

שורשים בביוב
שורשים בביוב

מה בנוגע לשימוש בביובית?

ביובית פועלת על הפעלת לחץ מים חזק מאוד כלפי מעלה. לחץ זה "מדביק" את אותם שורשים בביוב שגורמים לסתימה לדפנות הצינור. הסתימה משתחררת, אולם השורשים נשארו במקומם, הם ימשיכו לצמוח, יגרמו לסתימה נוספת, והאינסטלטור שלכם יוזמן שוב ושוב.
יתרה מכך, חשוב שתדעו כי לחץ מים אדיר שמופעל כלפי מעלה עלול לגרום לשברים או לחורים בצינורות הביוב- כשלים שתצטרכו לטפל בהם בדחיפות, שאם לא כן יתפתחו לבעיה מועצמת.

חיתוך השורשים?

חיתוך אינו תלישה, ולכן הוא מהווה את הדרך הנכונה לטיפול בבעיית שורשים בביוב. מכונת חיתוך איתם עובדים המומחים לאינסטלציה מיועדת לטיפול בבעיית שורשים בצנרת. היא חותכת את השורשים מהבסיס שלהם מבלי לתלוש אותם, היא מזרימה מים ששוטפים את השאריות ואת החתיכות, ואינה מזיקה כלל וכלל למבנה הצנרת.