יתרונותיו של רובוט ייחודי זה הוא ביכולת שלו לאתר בעיות במערכת הביוב, לרבות בטון בביוב, וזאת מבלי לפלוש לתוכו בצורה הרסנית. היות ומערכת הביוב נסתרת מהעין ומצויה בתוך האדמה, הרי שללא רובוט ייחודי זה, כל איתור בעיה, אבחון ומתן מענה, כרוכים בחדירה פולשנית, בהסרת רצפות, עקירת דשא וצמחים בגינה וכדומה, וזאת רק על מנת לאתר אם מיקומה המדויק של הבעיה, ועוד טרם דיברנו על מתן מענה בשטח.

כיצד מתמודד רובוט ייחודי זה עם בטון בצינור?

רובוט לפתרון בטון בביוב מהונדס בצורה משוכללת ומתקדמת ביותר. בקצהו ישנו ראש עשוי ממתכת, המסתובב מהירות גבוהה מאוד, ובתוך כך מסוכל לכתוש ולרסק את הבטון עד למצב של אבקה דקה. היותו מסוגל לרסק את אותו בטון בביוב שיוצר סתימה ומחבל בתקינותה של מערכת הביוב, חוסכת התערבות חודרנית ופולשנית.

מדוע?

רובוט לפתרון בטון בביוב מסוגל לחדור לתוך צינורות הביוב ללא כל צורך בגרימת נזק למשטחים שמעל מערכת זו. במילים אחרות. הוא מסוגל לאתר את מקום הבעיה, לחדור אליו וספק פתרון מצוין ויעיל ביותר.

כיצד הוא מונע?

הרובוט מונע ע"י איש מקצוע המפעיל אותו מרחוק וצופה בצג מחשב בכל מה ש"עיני הרובוט" רואות וקולטות. הוא אינו מסוגל "לקבל החלטות" על דעת עצמו. תנועותיו מותנות בהוראות המפעיל.
את ההחלטות המקצועיות מקבל איש המקצוע המיומן, ואת ה"עבודה השחורה" וטיפול בבעיית בטון בצנרת הלכה למעשה מבצע הרובוט.