איתור נזילות ע"י ה"מומחים לאינסטלציה"

מערכת הביוב הביתית והבין עירונית אינה גלויה לעין. היא ממוקמת עמוק באדמה על מנת לאשר לנו איכות חיים ו"ראש שקט" בשעה שהיא מסלקת את הפסולת שלנו מאזור המגורים שלנו ומאפשרת לנו רמת חיים גבוהה, נטולת ריחות שופכין וכדומה. יחד עם זאת, למרות שמדובר במערכת מתוחכמת הבנויה לעשות את עבודתה נאמנה, הרי שגם לה יש את הבלאי שלה, את השחיקה, ואת היכולת להינזק.

במילים אחרות, מערכת ביוב דורשת מעקב ותחזוקה הבאים לידי ביטוי באיתור נזילות במערכת ביוב בזמן ומתן מענה מיידי ונכון. הבלאי שלה, את השחיקה, ואת היכולת להינזק. במילים אחרות, מערכת ביוב דורשת מעקב ותחזוקה הבאים לידי ביטוי באיתור נזקים בזמן ומתן מענה מיידי ונכון.

מה גורם לנזילות?

כשל מבני, איטום רופף (חיבורים רופפים בין צינורות הביוב), גוף זר או שורשים בביוב יכולים כל אחד בדרכו שלו לגרום לנזילות או לסתימות, ולעיתים גם לקריסת המערכת כולה- תלוי בחומרת הבעיה ובתזמון איתורה.
שורשים בצנרת הם בבחינת גוף זר במערכת הביוב, ובהתאם לכך ההשלכות: הם יוצרים סתימה. סתימות אלו יכולות לבוא לידי ביטוי בריחות רעים שעולים מפתחי הניקוז ומתפזרים ברחבי הבית, בחלחול איטי של מי האמבטיה או הדחת האסלה, דליפות ונזילות בבית או בחצר ובמקרים חמורים במיוחד לחוסר תפקוד של מערכת הביוב- כלומר, לשברים, עיוותים קשים של צנרת הביוב או קריסה חלקית או מלאה שלה.

מה עושים?

כדי לתת מענה לבעיית נזילות במערכת ביוב יש לאבחן אותה כראוי ולתת פתרון הולם. כך למשל, שורשים בביוב יש לקצץ במכשיר מיוחד אשר אינו גורם לנזקים עתידיים. אינסטלטורים רבים מטפלים בבעיית שורשים בביוב ע"י תלישת השורשים – מה שמגביר את קצב צמיחתם ומעבה אותם באותה הזדמנות, או נוטים להשתמש בביובית המפעילה לחת מים אדיר כלפי מעלה- מה שמצמיד את שורשי הביוב לדפנות הצינורות אבל באותה הזדמנות גם יכול לגרום לשברים בצינורות הביוב.

צילום צנרת ע"י מצלמות הביוב המשוכלות של "המומחים לאינסטלציה" מאפשרות איתור ספציפי של הבעיה (גוף זר, שורשים בביוב, שבר של צינור, עיוות, כיפוף, סדק או קריסה), ובהתאם לכך טיפול בבעיה. דרך זו מאפשרת למומחים לאינסטלציה להימנע מלהפוך את כל מרצפות הבית או לעקור את הצמחייה בחצר על מנת לאתר את מיקום הבעיה. צילום צנרת מאפשר טיפול נקודתי ויעיל.