למה הזול יותר בצילום ביוב הוא היקר ביותר?

צילום ביוב בהחלט כרוך בעלות לא נמוכה, ויחד עם זאת, זוהי דוגמה מצוינת למקרים בהם לעיתים, מה שזול עולה ביוקר.

צילום צנרת היא הטכניקה היחידה המסוגלת לאפשר לאנשי המקצוע לדעת בוודאות האם בכלל יש בעיה, ואם כן מה סדר הגודל שלה והיכן היא בדיוק ממוקמת. לשם כך דרושה לא רק מצלמת ביוב אלא מצלמת ביוב איכותית. "המומחים לאינסטלציה" נעזרים במקרים אלו במצלמת ביוב תוצרת גרמניה (ישנם רק 3 מצלמו כאלה בארץ), בשעה שחברות אינסטלציה אחרות מסתפקות במצלמות תוצרת סין זה המקום לציין כי מצלמות באיכות ירודה נוטות לפספס כשלים ו/או לאתר אותם במיקום שגוי ולא מדויק בעליל.

למותר לציין כי כאשר אנשי מקצוע חודרים לתוך מערכת הביוב ובסופו של דבר מגיעים למקום תקין ונאלצים להיכנס שוב ולאתר את מיקומה המדויק של הבעיה, הדבר כרוך בעבודה לא נקייה, מרושלת, לא מקצועית, ובנוסף לעבודה ממושכת ללא כל הצדקה, ולאפשרות לגרום חבלות מיותרות.

 

 

מה מאתר צילום צנרת?

שורשים בביוב שפוגמים בתקינותה של מערכת הביוב. איתורם המדויק של שורשים אלו מאפשר לחתוך אותם מהשורש, במקום בו הן מייצרים את הבעיה, ובנוסף, במידה וגרמו לכשל מבני במערכת הצינורות, לבצע תיקון צנרת בהתאם, בין אם יש צורך בהחלפת צינור, אטמים וכדולה. כנו כן ניתן לאתר באמצעות צילום צנרת כשלים במערכת הביוב שלא נגרמו כתוצאה מצמיחת שורשים אלא כתוצאה של בלאי ו/או שימוש לא נכון.
כך למשל, גוף זר יכול לגרום לסתימה ויכול לפגוע בתקינות הצינורות. כמו כן, צינורות ישנים של מערכת הביוב עלולים לקרוס, להיסדק, להישבר, להתכופף או להתעוות.

עבודות בטון בביוב ותיקוני צנרת נוספים מחייבים היעזרות בטכניקת צילום ביוב על מנת לתת מענה יסודי ומדויק ולהימנע מאלתורים או "טלאים". צילום ביוב דורש גם מצלמת ביוב משוכללת וגם אנשי מקצוע מנוסים. זהו השילוב המנצח שבעזרתו כל בעיה בביוב ניתנת לאיתור ואינה חומקת מהעין, וגם ניתנת לתיקון מקצועי, נקי ויסודי. כל אלטרנטיבה אחרת כרוכה בעלות זולה יותר, אולם היות והיא פחות מדויקת הרי שבסופו של דבר, אתם עלולים למצוא את עצמכם מזמינים שוב ושוב את האינסטלטור שלכם עבור אותה בעיה. לא חבל?