תיקון צנרת מחייב אנשי מקצוע מיומנים ומקצועיים. לרוב, מקובל לבצע צילום ביוב בטרם מתחילים בתיקון, כיוון שרק צילום ביוב יכול לאתר בעיה בצורה ממוקדת ולאפשר טיפול יסודי ומעמיק. כמו בכל תחום אחר, לא רק בתחום האינסטלציה, רצוי לאתר בעיות בזמן ולטפל בהם מיד עם איתורן.

תיקון צנרת כרוך בעיקר בטיפול בבעיות מבניות כגון סדקים, נקבים, שברים, כיפופים או קריסות. בטון בביוב דורש עבודה מקצועית ומיומנת משולבת עם צילום ביוב איכותי ומשוכלל, המסוגל לאתר את שורש הבעיה ומיקומה הספציפי.

"המומחים לאינסטלציה" מאובזרים שמצלמת ציוד משוכללת, תוצרת גרמניה, המספקת תוצאות צילום איכותיות, וברמה גבוהה של דיוק. בהתאם לממצאי הצילום אנשי המקצוע יכולים לתת מענה הולם: האם יש להחליף צינור? האם ניתן להחליף רק חלק מהצינור? אולי את האטמים? שיבושים במערכת הביוב יכולים לקרות גם בעקבות שימוש תקין ושגרתי, פשוט כעניין של בלאי.
חומרי הגלם מהם עשויות מערכות הביוב כיום שונים מאלו של מערכות הביוב בעבר. תיקון צנרת שנעשה בעזרת שימוש במצלמת ביוב איכותית חוסך זמן יקר ושעות עבודה, מסייע בעבודה יעילה, נקייה וממוקדת, המאפשרת לאנשי המקצוע להימנע להרים מרצפות מיותרות אלא ממקדת אותם אך ורק למקום הבעיה.

 

איתור כשלים מינוריים:

כשל מינורי במערכת הביוב הוא כשל שלא נראה לעין בלתי מזוינת וברוב הפעמים לא חשים בקיומו. המים זורמים כהלכה, אין ריחות רעים שעולים בפתחי הניקוז, אין סתימות או הצפות בבית או בחצר, אבל מה שמדליק את הנורה האדומה הם חשבונות המים הגבוהים שאנו מקבלים. מצבים כאלה מעידים על דליפה, גם אם קטנה, כמעט לא מורגשת, המפעילה את מונה המים נון- סטופ ומנפחת את החשבונות לתשלום.

דליפה זו יכולה לנבוע בעקבות נקב או סדק זעיר, שניתן להבחין בו רק בעזרת צילום ביוב ובתמונה מוגדלת. סדק דורש טיפול מיידי גם לצמצום חשבונות המים המנופחים שלא לצורך, גם בשביל לחסוך במים שהם מצרך יקר ממילא, וגם כדי לא לאפשר לו את מה שסדקים נוהגים לעשות- לגדול, להתעצם, להתרחב ולהפוך לבעיה גדולה יותר ומורכבת.