צילום צנרת היא הדרך האולטימטיבית לאתר בעיות בביוב ברמת דיוק מרבית

ישנם מקרים בהם בבעיות בביוב ניתנות לאיתור בעין בלתי מזוינת, אולם ברוב המקרים, היות וצנרת הביוב ממוקמת מתחת לאדמה ואינה גלויה לעין, קשה לאתר את המיקום המדויק של הבעיה.
יתרה מכך, פעמים רבות כאשר יש צורך בביצוע תיקון צנרת ביוב מדובר ביותר מבעיה אחת או בבעיה מורכבת ומתמשכת שהתחילה בנקודה מסוימת אולם "הכתה שורשים" הלכה והתרחבה לעבר מקומות נוספים בתוך מערכת הביוב.

מה עושים?

הדרך המהירה, היעילה והמקצועית היא לבצע צילום צנרת ביוב באמצעות מצלמת ביוב המיועדת לכך. "המומחים לאינסטלציה" היא אחת מחברות האינסטלציה הבודדות בארץ שבבעלותה מצלמות ביוב איכותיות תוצרת גרמניה. איכות מצלמת הביוב בה משמשים היא חשובה מאוד היות ומצלמות ביוב פשוטות וזולות (לרוב מתוצרת סין) עלולות לספק תוצאות לא מדויקות ולא אמינות. מצלמות זולות ולא מתוחכמות נוטות לעיתים גם לפספס לחלוטין את קיומה של הבעיה ולדווח על תקינותה של מערכת הביוב בשעה שברור ללא כל צל של ספק כי ישנה בעיה. ביצוע צילום קווי ביוב אינה פעולה זולה, אולם לטווח ארוך היא משתלמת היות והיא היחידה שמאתרת היטב את מקור הבעיה, את סדר הגודל שלה, ומאפשרת לאנשי המקצוע לטפל בה בצורה נכונה ומתאימה ולהימנע מ"ביצוע טלאים" או "יהיה בסדר".

 

 

צילום מערכת הביוב זה הפתרון המשתלם ביותר

צילום ביוב בסופו של דבר, על אף עלותו, הוא הפתרון הזול ביותר היות ואיתור הבעיה ע"י הרמת המרצפות ועקירת הצמחייה עד לאיתור הבעיה במערכת הביוב, לא רק שאורכת זמן ממושך יותר אלא שהיא יוצרת בעיות נלוות הדורשות טיפול הכרוך גם הוא בעלות: מרצפות שנעקרו יש לרצף מחדש, שטיח מקיר לקיר או רצפות עץ שפורק יש לחדש, גינה שהושחתה יש לתקן וכך הלאה, וטרם ציינו את משך הזמן בו מדובר ואת הלכלוך ועבודות הניקיון הצפויות לכם, הלקוחות. צילום צנרת מקצועי הוא יעיל, אינו כרוך בלכלוך, עקירת מרצפות ופגיעה בגינה, הוא בטוח לשימוש ואינו פוגע במערכת הביוב.

זה המקום לציין כי כל ניסיון לאתר בעיות בצנרת בדרך של ניסוי וטעייה, בדרך של עקירת מרצפות וחיטוט בצנרת עלול גם הוא לפגוע במקומות תקינים בצנרת.

צילום קווי ביוב באמצעות מצלמת ביוב המיועדת לכך בטוחה לשימוש היות ומדובר בסיב אופטי החודר לתוך צנרת הביוב, אינו מזיק לה, אינו פוגע בה, קולט את כל מה שמתחולל בתוך הצינורות הללו ומציג את "מראה עיניו" על פני הצג של מפעיל המצלמה.
הפלט המתקבל כתוצאה מביצוע צילום צנרת ביוב הוא מדויק ברמה כה גבוהה עד כי מצלמת הביוב קולטת פעמים רבות גם נקבים קטנטנים שניתן לטפל בהם בעודם קטנים ובכך למנוע מבעיות עתידיות בסדר גודל מורכב יותר.

זכרו כי כל בעיה מינורית שאינה מטופלת בזמן בין אם בגלל פספוס באיתור הבעיה ובין אם בגלל חוסר שימת לב- אינה נפתרת מעצמה. יתרה מכך, היא הולכת ומתפתחת לממדים גדולים יותר, ובהתאם לכך גם הנזקים הנלווים.