איך מטפלים בסתימת שורשים בביוב?

אין ספק כי מדובר במטרד אמיתי, סתימת שורשים בביוב. אם כבר יצא לכם להימצא בסיטואציה שכזו, אתם כנראה יודעים עד כמה קשה קטילת שורשים בביוב המבנה. רגע לפני שמתייאשים, טיפים עבור פתיחת סתימה הנגרמת משורשים עיקשים.

זה קורה לפעמים במבנים ישנים, אך גם במבנים חדשים קורה ששורשים סותמים את דרכי הניאגרה והביוב. אם לא יצא לכם לחוות את זה, מדובר במטרד אמיתי, שעשוי אפילו לגרום לנזקים במבנים. שימו לב, במקרים מסוימים שורשים יכולים לגרום לתנודות חמורות ביותר בקרקע, מה שמוביל לשינוי ממש ועיוות בקירות של דירות.

האם שורשים באמת יכולים לעוות קירות מבנה?

אנחנו מזמינים אתכם לבקר ברחוב הר ציון, תל אביב. ממש בתחילת הרחוב ובצמוד לחנות פרחים קטנה ופסטוראלית, אתם תוכלו לראות מספר בתי קרקע שקירותיהם התעוותו כתוצאה מפעילות שורשית תת קרקעית.
זהו אזור ידוע, שכל אינסטלטור וכל שרברב מומלץ מכירים. במהלך השנה, שרברבים נקראים לקריאות רבות באזור רחוב זה, לרבות עבור פתיחות סתימות שורשים בביוב. במקרים רבים, אינסטלטורים משתמשים בחומר הנקרא ROOTEX) ROOTX).

מה זה ROOTEX?

חומר זה הוא חומר מאוד אקולוגי וידידותי לסביבה, שאמנם פועל באופן דומה לסודה קאוסטית, אך אינו מהווה סיכון סביבתי ואקולוגי. ROOTEX הוא חומר המוגדר קוטל שורשים, אך זהו אינו תפקידו היחיד. מעבר לכך ש-ROOTX קוטל שורשים בביוב, הוא מסייע במניעה של גדילת שורשים חדשים.

חשוב לזכור, אם שורשים חדשים ימשיכו לגדול, הם בדרך כלל גם יצליחו לחדור לתוך צנרת הביוב. אם תואילו לקטול את השורשים בעזרת חומר זה, אתם למעשה תבצעו 2 פעולות במכה אחת. חומר קוטל שורשים כמו ROOTEX כולל בתוכו גם את החומרים אשר קוטלים שורשים, אך גם חומרי הגנה מסוימים, שמצפים את צינורות הביוב בשכבות הגנה חזקות.

במה מסייעות שכבות ההגנה?

שכבות הגנה אלו, למעשה מובילות לכך ששורשים לא יצליחו לגדול מחדש ולחדור את המערכת של הביוב. אם אתם מעדיפים להשתמש בשיטות קלאסיות יותר, אתם כמובן יכולים לנסות לעבוד בצורה ידנית ולגזום את השורשים.
יחד עם זאת, חובה לזכור כי מדובר בעבודה מאוד מורכבת, שגם מצריכה את הציוד הנכון לגיזום השורשים העיקשים. לרוב, ממש לא יהיה מומלץ לעבור את התהליך הזה לבדכם. ההמלצה הכי חמה היא קודם כל לרכוש ROOTEX ולקוות שזה יפתור לכם את הבעיה.

קטילת שורשים בביוב

סתימת שורשים בביוב זו בעיה שחוזרת על עצמה, כך שאם אתם רוצים להיפטר משורשים בביוב לתמיד, חשוב יהיה לבצע את אותן פעולות מנע שחומר זה מבצע (מניעת גדילה מחדש של שורשים ומניעת חדירתם לצינורות).
בכדי להיות בטוחים שאתם עושים את המלאכה הטובה ביותר בקטילת השורשים, תמיד יהיה כדאי קודם כל להתייעץ עם אנשי מקצוע. במקרה זה, תצטרכו ליצור קשר עם אינסטלטורים מקצועיים ומומלצים. בעזרת עבודה קפדנית וטובה של שרברב מומלץ, ניתן לקטול שורשים, אל תתייאשו.