צילום ביוב נעשה באמצעות מצלמות ביוב משוכללות המיועדות לכך, הן מסוגלות לחדור לצינורות הביוב ולצלם במעגל סגור את מצב הצינורות מבחינה מבנית ולאתר גופים זרם, שורשים בביוב וכדומה.
צילום צנרת בטוח לשימוש ואינו יכול להסיק למערכת הביוב עצמה או למבנה שלה. למעשה, זו הדרך היחידה לדעת בוודאות מה הבעיה במערכת הביוב ומה נחוץ על מנת לתקן אותה.
כך למשל, צילום זה יכול לאתר סדקים בצינורות, עיוותים, שברים, קריסות ואף חורים קטנים וזעירים, שאמנם בשלב זה עדיין לא בהכרח משבשים את תפקודה התקין של מערכת הביוב אבל בהחלט באים לידי ביטוי בחשבונות המים המנופחים שאנו נדרשים לשלם.

צילום ביוב מיועד לצילום של מערכות ביוב גדולות, מסועפות ומתועשות כמו גם לשימוש ביתי של מערכת ביוב פרטית. בהתאם לסוג במערכת הביוב וגודלה כך קורט צינורות המצלמות, הנע מ 32 מ"מ ועד ל 24 צול. מצמות ביוב איכותיות, תוצרת גרמניה, מעניקות לנו תמונה ברורה ומדויקת של הכשל ושל מיקומו, ומאפשרות מתן מענה מהיר, יעיל ומדויק, הדורש כמה שפחות התערבות. כלומר, כאשר הבעיה מאובחנת בטווח גדול מידי, יש להיכנס פנימה גם למקומות תקינים ולעשות עבודה כפולה.

 

כאשר הבעיה מאותרת במדויק, קל יותר להיכנס פנימה לאן שצריך בדיוק, לפתור את הבעיה כהלכה ולקצר את משך הטיפול וזמן העבודה כנו גם את אינטנסיביות הפלישה והחודרנות. לשם כך דרושה מצלמת ביוב איכותית ויקרה ואנשי מקצוע מוסמכים ומסוים. רק כך, ניתן לבצע תיקון צנרת נקודתי, יעיל ויסודי מבלי לפרק רכיבים נוספים ולא הכרחיים בצנרת עצמה.

יש לקחת בחשבון כי לפעמים מדובר, כאמור, בנקב קטן, סדק, שלא תמיד נראה בעין בלתי מזוינת. מקרים אלה דורשים ממצאי צילום איכותיים שאם לא כן לא רק שתתבצע עבודה כפולה שלא לצורך אלא שאיתור מיקום הנקב האמיתי עלול להיות מלווה בגרימת כשלים. תיקון צנרת יכול לבוא לידי ביטוי בהחלפת אטמים, שיפוץ צינורות או החלפתם וכדומה.

"המומחים לאינסטלציה" מספקים שירות של צילום ביוב, תיקון צנרת ופתרון של מגוון בעיות אינסטלציה בבתים או במערכות ביוב עירוניות.