אזהרה לצרכן הפרטי

לצערנו כיום מספר אינסטלטורים מציגים עצמם כחברות גדולות ומוסמכות לעבודה מסוג זה, כאשר בפועל מדובר באינסטלטור בודד ללא חברה ולא קיים ברשותו ציוד טכנולוגי מתקדם ( ציוד זה עלותו מאות אלפי שקלים) כמו הציוד שאנו עובדים איתו.

כאשר האינסטלטור מגיע לבית הלקוח נוצר מפח נפש והלקוח שילם את מיטב כספו על תוצאה לא רצויה.

לצערנו תופעה זו הולכת ומתרחבת, על מנת למגר את התופעה רצוי לוודא ולבקש טרם הזמנת השירות את תו תקן הנדרש מהחברה (תקן ISO ) ,הסמכות ואישורים מוכחים, ספק משרד הביטחון (הסינון במשרד הביטחון גדול מאד והכלים לבדיקת חברות העומדים לרשותו גדולים בהרבה מצרכן פרטי).

כמו כן אנו זוכים במכרזי תאגידים שונים ברחבי הארץ ובינהם תאגיד מי אביבים (ת"א) התאגיד הגדול בארץ (אשר גם להם יכולות בדיקה וסינון גבוהים). עוד נקודה לא פחות חשובה המאפיינת חברה רצינית בעלת תקנים מתאימים זה ביטוח מחברת ביטוח מוכרת על העבודה, פגמים בעבודה, על העובדים, ועל רכוש הלקוח בזמן העבודה. חשוב לדעת כי הלקוח אשר עובדים בביתו גם לו יש חלק באשמה במקרה ועובד אשר הוזמן מטעמו נפצע בעבודה או רכושו של הלקוח נפגע כתוצאה מתקלה או חוסר זהירות. ולכן חשוב ביטוח מתאים אשר מכסה את כל המקרים הנ"ל.

אנא בדקו היטב ואל תשימו את כספכם על קרן הצבי.

בכל המקרים "המחיר הזול בסוף הוא היקר יותר".

אלו מכם הגרים בבית קרקע עם חצר, בוודאי חוו על בשרם את המטרד הזה. יחד עם זאת, שורשים בצנרת אינו מטרד של דיירי בתי הקרקע בלבד. בסופו של דבר, גם אלו מכם המתגוררים בבניינים משותפים חולקים מערכת ביוב משותפת, אשר בקרבתה יש עצים. שורשים בצינור הביוב גורמים לסתימה, הבאה לידי ביטוי בחלחול איטי של המים דרך פתחי הניקוז או בהעדר חלחולם כלל (תלוי בחומרת הסתימה) ובריחות רעים העולים מפתחי הביוב.

למה זה קורה?

כמה עובדות על התנהגות שורשי העצים: שורשים אוהבים וזקוקים למים, ואלו מצויים בשפע במערכת הביוב שלנו. לכן, באופן טבעי השורשים "נמשכים" לעבר צינורות הביוב. מעבר למקור המים, השימוש היומיומי והשוטף שלנו במערכת הביוב (רחצה, הדחת כלים וכו') מעשיר את צינורות הביוב גם בשאריות אורגניות, מהם שורשי העצים ניזונים.
במילים אחרות, מערכת הביוב מספקת לשורשי העצים מקור של מים ומזון בשפע. מה הפלא אם כך, שהם צומחים לכיוון מערכת הביוב שלנו? אך מה שטבעי עבור שורשי העצים מהווה עבורנו מטרד.

מה עושים?

שורשים בצנרת היא בעיה שיש לטפל בה בזמן, ובצורה נכונה. למה הכוונה "בזמן"? כמו בכל בעיות בתחומי חיים אחרים, כולנו למודי ניסיון ויודעים, שבעיה שלא מטפלים בה בזמן צומחת לממדים גדולים יותר, המצריכים מענה מורכב יותר (ובמקרה זה גם יקר יותר). בעיה שלא מטופלת בזמן – מחריפה. במקרה של שורשים בצינור שאינם מטופלים בזמן, פירוש הדבר הוא העלאת הסיכוי לגרימת כשלים חמורים יותר במערכת הביוב.

שורשי העצים ימשיכו לצמוח לעבר מערכת הביוב איתנו ובלעדינו, אולם אם מאפשר להם צמיחה חופשית ולא נעצור, הם עלולים לגרום לכשלים חמורים בצינורות הביוב: שבר בצינור, סדק, כיפוף, עיוות וכדומה. למותר לציין כי כשלים מסוג זה מלווים בתופעות חמורות יותר מאשר סתימה וריחות לא נעימים, וכמובן שהטיפול בהם מורכב יותר , חודרני יותר ופולשני.

שורשים בצינור – למה דווקא "המומחים לאינסטלציה"?

אינסטלטורים רבים מעדיפים להימנע מטיפול בבעיית שורשים בצנרת , שכן זו נחשבת מעין "עבודה שחורה" ומייגעת ביחס לעבודות אינסטלציה אחרות. אלו שמטפלים בבעיה נוטים להשתמש בכמה דרכים, וכולן בעלות השלכה שלילית לאורך זמן: מוטות לפתיחת סתימות ותלישה של השורשים, ספיראלה חשמלית שתולשת את השורשים ו/או מושכת את גזע השורש, שימוש בביובית- לחץ מים חזק מאוד, שמצמיד את השורשים לדפנות הצינורות ומהווה פתרון חלקי.

מדוע שיטות אלו לא טובות?

תלישת שורשים משיגה את המטרה ההפוכה!! תלישת שורשים אמנם מעניקה הקלה מסוימת בעניין הסתימה אולם שורשים שנתלשו נוטים לצמוח בקצב מהיר יותר ולהתעבות! שימוש בביובית במערכות ביוב ביתיות המכילות צינורות של 4-6 צול הוא פשוט מסוכן למערכת עצמה. לחץ המים, לא רק שלא מסלק את השורשים מתוך הצינורות אלא שיכול לגרום לפגיעה במבנה הצינורות עצמם. כמו כן הביובית מצמידה בכוח את השורשים לדפנות הצינור ואחרי זמן לא ארוך השורשים נפתחים בחזרה ומתחילים לאסוף את הפסולת ולגרום לסתימה חוזרת.

מה היתרון של "המומחים לאינסטלציה?"

"המומחים לאינסטלציה" היא החברה הבלעדית בישראל אשר בבעלותה מכונת חיתוך שורשים. מכונה זו בנויה במיוחד למטרה זו, ומאפשרת להיכנס בטחה לתוך מערכת הביוב ולחתוך את השורשים מהיסוד, מבלי לפגוע בתקינות הצינור ומבלי לתלוש אותם.

לאחר מכן יבוצע צילום פנים צנרת בכדי לבדוק שני דברים עיקריים:
1. הסרה של השורשים בצורה מלאה. תקינות הצינור (שלא נפגע כתוצאה מן השורש) ורק אז יוכלו המומחים לאינסטלציה לגשת ולתת פתרון סופי לבעיה .
2.הזרמת חומר בשם rootex לביוב חומר אשר מצפה את הצינור ברעל ובכך מונע מן השורשים לחזור לביוב למשך שנה (מותנה בתקינות) או בתיקון בשיטת ההטלאה במקרה של שבר או פתרון ללא אחזקה להרבה שנים.

בסיום העבודה תינתן אחריות בכתב על פתיחת שורשים בביוב.