בעיית השורשים בצנרת הינה תופעה שכיחה אשר לצערנו מרבית האינסטלטורים בישראל אינם יודעים להתמודד עם התופעה ומנסים שיטות עבודה שגרתיות אשר גורמות נזקים חמורים לצנרת.

חברתנו מתמחה בחיתוך שורשים בצנרת בשיטת ה-RRS בשיטה זו אנו נעזרים במכונה מיוחדת אשר יובאה על ידנו מארה"ב מכונה זו נכנסת לצינור הביוב בקצה המכונה יש ראש הנקרא פלזמה ראש זה מצויד במנוע זעיר אשר מגובה במכונה גדולה (מובנית ברכב) ויוצרת סילון מים דק בלחץ גבוהה מאוד ומסתובב סביב הצינור וכך חותך את השורשים בביוב בחיתוך דק ובצורה מדויקת ביותר ואינו פוגע בצינור.
לחיתוך זה מצטרף זרם מים קבוע מחלקו האחורי של הראש וכך הפסולת נשטפת החוצה אל מחוץ לצינור. לאחר פעולה זו אנו מכניסים מצלמה לביוב (בעלת סיב אופטי) אשר בעזרתה סורקים את הקו לכל אורכו על מנת לוודא שלא נשארו שורשים בצנרת (החיתוך המושלם).
ובשלב השני אנו בודקים אם הצינור שבור כתוצאה מחדירת השורשים. לאחר הצילום במידה והצינור תקין אנו מצפים את הצינור בחומר נגד שורשים בביוב אשר משמר את עבודתנו. .

במידה ולאחר הצילום נמצא שהצינור ניזוק ואינו תקין יינתנו חלופות במקום כולל אפשרות לתיקון צינור הביוב.

כיום אנו מצליחים להציל כ95% מהצינורות הנגועים בשורשים בשיטת RRS

מהם תופעות הלוואי של שורשים בביוב?

ברוב המקרים סתימות מרובות אשר חוזרות ונשנות לעיתים תכופות יותר ויותר. במקרים הנ"ל מגיע אינסטלטור ובעזרת מוטות ברזל לפתיחת סתימות או לחלופין ספיראלה חשמלית כלשהי אשר תופסים את קצוות השורשים בצנרת ותולש אותם.

פעילות זו אסורה בתכלית האיסור!!!

לאחר הצילום במידה והצינור אינו תקין יינתנו חלופות במקום כולל אפשרות לתיקון צינור הביוב ללא הרס. אסור לתלוש שורשים בביוב מהסיבות הנ"ל:
לאחר תלישה השורש מתעבה ומתפצל כלומר אנו מזרזים את גדילתו ובמקום בו השורש חדר אל הצינור (ברוב המקרים בין החיבורים ) השורש מתעבה ומתחיל לפתוח פתח רחב יותר בין הצינורות והשורש מועך את הצינור .
בזמן תלישה השורש מקבל מעטה שרף אשר מגן עליו מפני הרעלה (חומר נגד שורשים בצנרת לא יעיל במקרה זה).
ברוב המקרים גזע השורש חזק יותר מהצינור יהיה אשר יהיה הצינור (פלסטיק, בטון, אסבסט) ובזמן המשיכה ותלישת השורש, נשברים גם קצוות הצינור, דבר המוביל לכניסת חול מרובה ולקריסת מערכת הביוב.
לכן שיטות שגרתיות אשר טובות לפתיחת סתימות רגילות אינן מתאימות לשורשים בצנרת.

באירופה ובארה"ב שיטות שגרתיות אלו אסורות !!!

אזהרה לצרכן הפרטי

לצערנו כיום מספר אינסטלטורים מציגים עצמם כחברות גדולות ומוסמכות לעבודה מסוג זה, כאשר בפועל מדובר באינסטלטור בודד ללא חברה ולא קיים ברשותו ציוד טכנולוגי מתקדם ( ציוד זה עלותו מאות אלפי שקלים) כמו הציוד שאנו עובדים איתו.

כאשר האינסטלטור מגיע לבית הלקוח נוצר מפח נפש והלקוח שילם את מיטב כספו על תוצאה לא רצויה. לצערנו תופעה זו הולכת ומתרחבת, על מנת למגר את התופעה רצוי לוודא ולבקש טרם הזמנת השירות את תו תקן הנדרש מהחברה (תקן ISO ) ,הסמכות ואישורים מוכחים, ספק משרד הביטחון (הסינון במשרד הביטחון גדול מאד והכלים לבדיקת חברות העומדים לרשותו גדולים בהרבה מצרכן פרטי).

כמו כן אנו זוכים במכרזי תאגידים שונים ברחבי הארץ ובנהם תאגיד מי אביבים (ת"א) התאגיד הגדול בארץ (אשר גם להם יכולות בדיקה וסינון גבוהים).
עוד נקודה לא פחות חשובה המאפיינת חברה רצינית בעלת תקנים מתאימים זה ביטוח מחברת ביטוח מוכרת על העבודה, פגמים בעבודה, על העובדים, ועל רכוש הלקוח בזמן העבודה.

חשוב לדעת כי הלקוח אשר עובדים בביתו גם לו יש חלק באשמה במקרה ועובד אשר הוזמן מטעמו נפצע בעבודה או רכושו של הלקוח נפגע כתוצאה מתקלה או חוסר זהירות. ולכן חשוב ביטוח מתאים אשר מכסה את כל המקרים הנ"ל.

אנא בדקו היטב ואל תשימו את כספכם על קרן הצבי.

בכל המקרים "המחיר הזול בסוף הוא היקר יותר"