תיקון צנרת מרזב מחייב ידיים מקצועיות ומיומנות. במקרים רבים בטון במרזב הוא שדורש התערבות מקצועית על מנת לאפשר למרזבים לתפקד בצורה יעילה ומרבית. על המרזב להיות חלול ונקי. בכך הוא מאפשר ניקוז מי גשמים.

מרזב סתום או סתום לחמצה אינו אפשר ניקוז מי גשמים ויוצר בכך בעיה מורכבת ומסועפת היות ומים, אם או בלי מרזב, "ממשיכים הלאה". הם אינם סטטיים. הם "ימצאו" מקום להתנקז אליו ואינכם רוצים שהמקום הזה יהיה בתוך קירות הבית שלכם! עבורנו, מרזבים תקינים הם עניין טריוויאלי. למעשה, אנו בדרך כלל נותנים את הדעת לקיומם של המרזבים שלנו או לרמת הניקיון שלהם רק כאשר יש בעיה. אין טבעי יותר עבורנו מאשר לחשוב שכאשר יורד גשם- המים "מתנקזים איכשהו". אולם מרזב סתום שופך אור על התמונה וגורם לנו להיות ערניים יותר.

בטון במרזב

מה גורם לסתימת מרזבים?

שאריות בטון כתוצאה משיפוץ הבית או בנייתו (לרבות שיפות או בניה אצל השכנים, אגב), יכול לגרום להצטברות של שאריות בטון במרזב. בטון זה יותר עומס על המרזב, סותם אותו, ובסופו של דבר מונע ממנו לעשות אלת תפקידו. בטון במרזב יכול ליצור משקל יתר ולגרום לכשל מבני במרזב. מרזב סתום גורם לניקוז מים לתוך קירות הבית, המרפסות והרצפות. מדובר בתגובת שרשרת שגוררת אחריה ריח טחב, עובש ופטריות. ככל שמאתרים את הבעיה מוקדם יותר, כך ניתן לבצע תיקון צנרת מרזב בזמן, למנוע מהבעיה לצמוח לממדים גדולים יותר ולחזור לשגרת היום בעלויות נמוכות יותר ובמינימום זמן עבודה. תיקון צנרת מרזב דורש כלי עבודה מיוחדים המרסקים את שאריות הבטון ומאפשרים להן להתנקז החוצה בקלות.