ישנם סוגים שונים של קוטל שורשים המיובאים ע"י חברות שונות ומיועדים כולם לאותה מטרה: קטילת שורשים בביוב. קוטל שורשים הוא חומר רעיל המקציף את עצמו בתוך צינור הביוב. באופן כזה הקצף, שנושא את החומר הרעיל, מצפה את דפנות הביוב ברעל שמשמיד את השורש.

האם אפשר לרכוש קוטל שורשים באופן עצמאי?

אפשרי לרכוש תכשיר קוטל שורשים, אך לא מומלץ – מהסיבה הפשוטה שיש לדעת כיצד להתאים את התכשיר לסוג הצנרת שלכם ולסוג השורש. בחירה לא נכונה של קוטל שורשים עלולה להיות בבחינת כרכה לבטלה במקרה הטוב ועלולה לגרום נזק לצנרת הביוב במקרה הרע. כאשר רוכשים קוטל שורשים חייבים לקחת בחשבון את סוג הצנרת והחומר ממנו הוא עשוי (בטון או פלסטיק?), את גודל פתחי הצינורות ואת השורש אותו רוצים לסלק מהמערכת.

מה בנוגע לאלטרנטיבות האחרות?

"המומחים לאינסטלציה" היא חברה היחידה שארץ שבבעלותה מכשיר פתיחת שורשים בביוב (תוצרת ארה"ב). בניגוד למכשירים אחרים, פחות טובים, מכשיר זה אינו תולש את השורש אלא חותך אותו מהבסיס.
באופן כזה, אין כל חשש לפגיעה במערכת הביוב, אין כל חשש מהתעבות השורש והאצת קצב צמיחתו, וסיום הטיפול באמצעות תכשיר קוטל שורשים פותר לכם את בעיית שורשים בביוב לאורך זמן. שורשים בביוב היא בעיה מוכרת ומטרידה ויש לטפל בה בצורה מקצועית כדי לא לגרום לנזקים וכדי להימנע משימוש בחומרים לא נכונים.