צנרת הביוב, מכורח הנסיבות, אינה גלויה לעין. במובן זה לא תמיד קל לאתר או לאבחן באופן מדויק כשלים מבניים במערכת הביוב.

ישנם כשלים שנגרמים כתוצאה משימוש לא נכון במערכת הביוב וישנם כשלים שנגרמים כתוצאה של וותק ובלאי. כך או כך, כשל מבני שאינו מאובחן בזמן יוצר נזק מתמשך, שמורכב יותר לתיקון.

למה אנחנו?

"המומחים לאינסטלציה" מחזיקים במצלמות ביוב מהאיכותיות ביותר שקיימות כיום בעולם. מצלמות ביוב תוצרת גרמניה (ולא במצלמות ביוב תוצרת סין- שהן נפוצות יותר בקרב חברות אינסטלציה מתחרות).
תיקון צנרת ביוב שמתבצע לאחר צילום צנרת מקצועי מביא לתוצאות גבוהות ומשביעות רצון, כיוון שהכשל אותר באופן מדויק הן מבחינת המיקום שלו והן מבחינת סדר הגודל שלו.

מיכשור מתקדם לצילום הביוב

כאמור, כשל מבני לא תמיד נראה לעין היות לצינורות הביוב נמצאים מתחת לאדמה. איתור לא מדויק של הכשל (מה שקורה לא פעם כאשר צילום צנרת נעשה בידי מצלמות לא איכותיות) דורש חפירות "שלא פוגעות", כלומר, חפירות בקרבת מקום, חיטוט שווא בצנרת, שלפעמים יכול לא רק לגרום לנזקים מיותרים אלא גם לעכב עבודה, לגרום להוצאות כספיות גבוהות וחסרות הצדקה (כי בכ"ז נעשתה עבודה והשתמשו בציוד) וכדומה.

תיקון צנרת ביוב חייב להיעשות בהתאם לדיאגנוזה נכונה ומדויקת! אם האבחנה היא "ליד" או "בערך, אזי המענה שניתן יכול להיות מענה חלקי בלבד. והתוצאה? עדיין נשאר כשל שלא טופל, לא אובחן, והוא ימשיך לעשות את שלו, לצמוח ולהתרחב.

תיקון צנרת ביוב מקצועי דורש מכשור יקר ומשוכלל, אבחנה מוקפדת, צוות מקצועי היודע לתפעל את המכשור ולפענח נכון את הממצאים, וותק וניסיון בשטח.