אם יש לכם סתימה בבית, או הצפנה בבית או בחצר, אם המים לא מחלחלים בחופשיות דרך פתחי הניקוז, או אם ריחות לא נעימים עולים מפתחי ניקוז ומתפזרים בחלל הבית, סביר להניח שישנה בעיה במערכת הביוב, שעל מנת לאתר אותה במדויק יש צורך בביצוע צילום ביוב.
לפעמים אף אחת מתופעות אלה לא מתרחשת אולם אנו מקבלים חשבונות מים מנופחים וחסרי פרופורציה לשימוש שלנו במים. גם במקרה זה, כאשר הכל תקין לכאורה, סביר שיש כשל מערכתי במערכת הביוב ומים זורמים שם או מטפטפים ללא הפסקה, מה שמקבל ביטוי בחשבונות המים שלנו.

האם לא מספיק להזמין אינסטלטור?

במקרים בהם ברורה הבעיה ואין הנסתר רב על הגלוי, בעל מקצוע יכול לתת מענה הולם. אולם ברוב המקרים אנו חשים בתופעות הלא נעימות הללו אולם לא יכולים לדעת בוודאות מה גורם להן. ישנם לא מעט תרחישים היכולים לגרום לתופעות הללו: שורשים בצנרת- יוצרים סתימה ו/או פגיעה במבנה התקני של צינורות הביוב, חפץ זר שנקלע למערכת הביוב ויצר סתימה, כשל מבני- סדק, חור, עיוות, כיפוף או שבר, שפוגע בזרימת מים חופשית, קריסת בטון ועוד. למעשה, מערכת הביוב שלנו היא מערכת מתוחכמת ומסועפת, שמהונדסת במטרה לסלק את הפסולת שאנו מייצרים מבלי שנחוש בכך כלל וכלל. לכן, מים עומדים או מים שמחלחלים לאט וריחות רעים אמורים הדליק לנו נורות אדומות.

צילום מערכות ביוב החדישה והמתקדמת ביותר
צילום מערכות ביוב החדישה והמתקדמת ביותר

 

כיצד מתבצע צילום צנרת?

ישנן מצלמות דיגיטליות משוכללות ומתקדמות, שעובדות במעגל סגור ומאובזרות בצינורות בעלות קטרים בגדלים שונים, החל מ 32 מ"מ ועד 24 צול.
מצלמות ביוב מיועדות לצילומי ביוב הן במערכת ביוב ביתית והן במערכת ביוב ציבורית – תעשייתית. קיימות מצמות ביוב שונות, מתוצרות שונות, ובהתאם לכך גם איכות הצילום שלה. "

המומחים לאינסטלציה" עובדים עם מצלמות ביוב תוצרת גרמניה, שהן האיכותיות ביותר ומספקות רמת דיוק מקסימלית. מצלמות אלה מוחדרות למערכת הביוב ומצלמות בבירור ובהגדלה את כל המתרחש בפנים. במקרה של כשל- איש המקצוע המקבל מידע מדויק להפליא בנוגע למיקום הכשל.

דיוק זה חשוב לעין ערוך היות ועל מנת לטפל בבעיה במערכת הביוב יש לחדור פנימה, ולמותר לציין כי כניסה במקום "קרוב" או "ליד" אך לא למקום הדרוש יוצרת עבודה כפולה ועלולה לגרום לנזקים.