ניקוי שורשים בצנרת לבתים פרטיים

סתימה בצנרת הביוב, הן בבתים פרטיים והן בבנייני מגורים משותפים, היא אחת התקלות הבעייתיות והמטרידות ביותר שיש, סתימה בצנרת גורמת למעשה לעצירת כל הפעילות במבנה הקשורה במים, זאת לאור העובדה שהמים פשוט אינם עוברים בצנרת, יוצאים ממנה החוצה וגורמים להצפות חוזרות ונשנות. ההצפות יכולות להשפיע באופן מקומי, אבל יכולות לגרום לנזקים ישירים ועקיפים, לטווח הזמן הקצר או הרחוק. לדוגמה – המים יכולים לחדור למקלט של המבנה, מה שהופך את השימוש בו לבלתי אפשרי. אבל מה שיכול להיות גרוע יותר הוא חדירת השורשים ליסודות המבנה, מה שעלול להתפתח עם השנים לכדי סכנה אמיתית לכלל הדיירים בו. מהם סוגי הסתימות העיקריים הידועים? מהי סתימת שורשים וכיצד יכול ניקוי שורשים יסודי לשחרר את הסתימה? בשורות הבאות נעסוק בנושא שהוא פחות מוכר – סתימת שורשים והטיפול בה.

סתימות בצנרת וכיצד הן נגרמות

סתימות בצנרת הביוב הביתית או צנרת של מבנה מגורים משותף יכולה להיגרם מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא הצטברות לכלוך וחומרים אחרים, שעם נזמן מתפתחים לכדי סתימה. אם הדיירים במבנה זורקים למשל כמויות גדולות של מגבונים לצנרת, הדבר עלול לגרום לסתימות מעת לעת. גם סתימות כתוצאה מהצטברות שומנים קשורה באופן ישיר לסוג החומרים שהדיירים במבנה משליכים לצנרת הביוב. סוג הסתימה האחרות שנזכיר הוא סתימת שורשים בצנרת. סתימת שורשים נוצרת כתוצאה מחדירה של שורשי העצים שניטעו בסמוך לצנרת לתוך הצינור עצמו. סתימה כזאת מתמתחת לאחר שנוצר סדק קטן בצנרת הגורם לדליפה של מים. העצים, במיוחד אם מדובר בעצי פיקוס או עצים שיש להם שורשים ארוכים וחזקים, מזהים מייד את מקור הנזילה ומצמיחים שורשים המגיעים עד אליה. השורשים בביוב חודרים לתוך הצנרת ומתפתחים שם, עד כדי יצירת מה שקרוי בשפה המקצועית סתימת שורשים.

ניקוי שורשים ושחרור סתימות

על מנת לטפל בסוג הזה של סתימה, יש צורך לבצע ניקוי שורשים בצנרת. הניקוי יכול להתבצע באמצעות שטיפה של הצנרת, מה שיסיר באופן זמני את הסתימה. בהמשך מתבצע תהליך של חיתוך השורשים, מה שמאריך יותר את הזמן שעבור עד לסתימה הבאה. מרכיב נוסף בניקוי הוא שימוש באמצעים המאושרים על ידי הרשויות, במטרה למנוע את צמיחת השורשים מחדש. ואם בכל אלה אין די – יש לעקור את העץ שהשורשים שלו מפריעים. ניקוי שורשים ושחרור סתימות כרוך בעבודה מקצועית שיש בצע אותה בזהירות רבה, על מנת להימנע מפגיעה קשה בצנרת כתוצאה ממנה. המומחים לאינסטלציה מטפלים במגוון בעיות ביוב וצנרת כגון ניקוי שורשים, צילום קו ביוב ועוד.