בעיות בביוב לא תמיד נראות לעין ודורשות איתור מדויק של מה שסמוי מהעין: צילום צנרת

צילום צנרת ביוב הנעשה באמצעות אנשי מקצוע לציוד משוכלל מאפשרת איתור מדויק של הכשל והגורם לו. עובדה שמערכת הביוב ממוקמת מתחת לפני השטח מעניקה לממצאי צילום ביוב משמעת יתרה הבאה לידי ביטוי בחיסכון של זמן ומשאבים , שכן האלטרנטיבות החלופיות והפרימיטיביות יותר מחייבות את אנשי מקצוע לחשוף את מערכת הביוב לעין עד לגילוי הבעיה והגורם לה..

ישנם מקרים בהם הבעיה נראית לעין למרות שצינורות הביוב ממוקמים בתוך האדמה. למשל, דליפה או נזילה היוצרות בריכות שלוליות על הקרקע. יחד עם זאת, מיקומה של אותה שלולית לא מחייב שהגורם לנזילה או לכשל המערכתי נמצא ממש מתחתיה… במקרים רבים הגורם לכשל כמו גם הכשל עצמו אינם נראים לעין בלתי מזוינת ומצריכים התערבות של אנשי מקצוע, בין אם בדרך המיושנת- עקירת מרצפות בבית ובחצר ועקירת צמחיה בגינה וכו", שחושפים את צינורות הביוב ומאפשרים לאתר את מיקום הכשל, ובין אם באמצעות צילום צנרת ביוב מקצועי ומשוכלל המאפשרים לאתר את הכשל ואת דרגת החומרה שלו ללא כל גרימת נזקים ולכלוך לבית ולחצר.

צילום ביוב נעשה באמצעות מצלמת ביוב

שמיועדת לחדור לתוך צינורות הביוב פניה ו"לשוטט" לאורכן תוך שיקוף על גבי צג חיצוני את כל ב"עין המצלמה" קולטת. מצלמות אלה בנויות באופן המאפשר להן לצלם כל מערכת ביוב, וכל קוטר של צינורות. צילום ביוב אינו מעמיד את מערכת הביוב בסכנה. כלומר, הוא בטוח לשימוש ואינו יכול לגרום לכל נזק. זאת בניגוד לשיטות הישנות הדורשות קידוחים וחפירות שעולים לגרום לנזק מיותר או "לפציעת" חלקים תקינים של צינורות הביוב.
עדשת המצלמה חושפת בצורה ברורה מאוד את כל מה שמתרחש בפנים הצינורות.

השימוש במצלמת ביוב חשוב כל כך

במובן זה, כל סדק, נקב, שלא לומר שבר, כיפוף או עיוות מאותרים ברמת דיוק מקסימלית הן מבחינת חומרת נזק והן מבחינת המיקום שלו. חשוב לציין כי על מנת להגיע לתוצאות ברמה גבוהה זו יש להשתמש רק במצלמות ביוב איכותיות, תוצרת גרמניה, ולא במצלמות ביוב זולות ופשוטות תוצרת סין. צלמות ביוב בלתי איכותיות עלולות לפספס תקלות וכשלים! כמו כן, הן עלולות לאתר מיקום ברמת דיוק נמוכה, מה שמחייב שוב, חפירות וקידוחים לאיתור מקום הכשל, כך שבמובן זה, צילום צנרת ביוב באמצעות מצלמות ביוב זולות עלול להיות בכרה לבטלה.

"המומחים לאינסטלציה" היא חברת אינסטלציה מובילה בארץ, ואחת הבודדות שבבעלותן מצלמות ביוב איכותיות מתוצרת גרמניה. צילום ביוב באמצעותו מאפשר לנו לתת פתרונות ומענים ממוקדים, יעילים ויסודיים. כך יש לטפל בבעיות אינסטלציה שאם לא כן, כל פתרון יהיה על קן פתרון זמני בלבד.