שימוש ברובוט לעבודות ביוב לתיקון צנרת ללא הרס

מערכות ביוב הן חלק מחיינו על אף שהיא מערכת סמויה, אנחנו מצפים שכל הזמן תעבוד באופן תקין על מנת לשמור על אורח חיינו באופן בריא ותקין. מספיק שפעם אחת מתעוררת בעיה במערכת הביוב ומסתעפת ולא ניתנת לפתרון מהיר וקל, וכל חיינו הופכים לבלאגן אחד גדול לריחות לא נעימים בבית ובסביבה ובעיקר למפגע תברואתי קשה.

מערכות ביוב לרוב מסועפות וישנם מקומות בהם גם יד אדם לא יכולה להועיל ואז זה מצריך חפירה, שבירת בטונים, והריסה על מנת לגלות את הבעיה ורק לאחר מכן לפתור אותה. שלא לדבר על הנזקים הנוספים הכרוכים בהחזרת המצב לקדמותו ולהוצאות כבדות.

התפתחות טכנולוגית בעבודות הצנרת

כיום לאור התפתחות הטכנולוגיות בעולם והכנסת אמצעי מיכון רובוטים ניתן לבצע שימוש ברובוט לצילום ביוב מבלי לגרום לנזקים עקיפים שיגרמו לטרדה והוצאה כבדה. שימוש ברובוט לעבודות ביוב, מקצר הליכים, חוסך זמן והוצאות מיותרות ובעיקר פותר את הבעיות שעלולות להיגרם במערכות ביוב כמו סתימות, קריסת קו ביוב, הצפות וכו'.

שימוש ברובוט לעבודות ביוב מאפשר ביצוע צילום צנרת תוך חדירה לקו עצמו. הצילום יאתר את המפגע בצנרת ואת המיקום המדויק באמצעות מצלמות אופטיות חכמות. לאחר הבדיקה התיעוד והצילום, תתקבל החלטה על הפתרון המתאים ביותר לשיקום מערכת הביוב. לרוב השיטות יהיו הטלאה פנימית של פגם בצינור חור או סדק וכל זה נעשה על ידי הרובוט בשליטה חיצונית על ידי צוות מיומן הנעזר במערכות מחשוב חכמות. מדובר בהחדרת החומר ובדבק מיוחד לתוך הצנרת והרובוט יצמיד את החומרים אל המקום שצריך הטלאה. לאחר גמר העבודה מתבצעת שטיפה יסודית של הקו והמערכת חוזרת לעבוד באופן תקין.

שימוש ברובוט לעבודות ביוב
שימוש ברובוט לעבודות ביוב – המומחים לאינסטלציה

דרכים נוספות לשימוש ברובוט במערכות ביוב

בשיטה נוספת של שימוש ברובוט לעבודות בצנרת הביוב, נעשה במקומות בהן התיקון גדול ומסיבי ובמקום לבצע החלפת קטע קו. בעזרת הרובוט מושחל שרוול פולימרי עמיד במיוחד הנצמד לדפנות הצינור הקיים בתהליך של הקשיית השרוול ההופך אותו לחלק בלתי נפרד מהצינור הישן. לאחר מכן מתבצע תיעוד נוסף של המערכת לוודא שהכל תקין והמערכת ביוב חוזרת לתפקודה הרגיל והתקין.

השימוש ברובוט  בשני השיטות מתבצע ללא הרס מיותר, ללא הפרעה לדיירי הבית לשכנים והסביבה. כמו כן בשיטה זו לא נפגעים תשתיות אחרות ולא נגרם נזק. דבר החוסך בהוצאות כספיות נוספות. כיום נעשה השימוש ברובוט לעבודות ביוב בהתאמה מלאה לכל קוטר צנרת ובכל מקום לרבות, בתי מגורים, כבישים, חניונים, חצרות, וילות וכו'.

אחת החברות המובילות בתחום והנותנת מענה לכל בעיית צנרת ביוב, ניקוז ומים, הינה חברת מ. איתן המומחים לאינסטלציה בע"מ. כחברה ותיקה ומנוסה ובעלת מספר צוותים הנותנים שירותי אינסטלציה ברחבי הארץ, נעשה שימוש ברובוט לעבודות ביוב עם ציוד מהמתקדם ביותר בענף והמיועד לתת מענה מהיר ללא הרס ואמין לאורך שנים. לחברה צוות עובדים מיומן ומקצועי אשר עבר הכשרות מקצועיות לעבודה עם רובוטים משוכללים אלה לכל מטרה ומשימה. החברה מחזיקה בצי של רובוטים על מנת לתת מענה מהיר ומקצועי לשביעות רצון הלקוחות ולפתירת כל תקלות האינסטלציה לסוגיהן.