תיקון צנרת ביוב דורש ידיים מקצועיות ומיומנות

מערכת הביוב מורכבת מצינורות מסועפים שמטרתם לקלוט לסלק פסולת אורגנית, דטרגנטים ואת יתר השפכים שאנו מייצרים. כאשר מערכת הביוב עובדת כתקנה אין אנו נוטים לתת את הדעת על "עבודתה מתחת לפני השטח", אולם ברגע שהתפקוד שלה משתבש, בפרט אם מדובר בלקות חריפה- קשה שלא להבחין בכך. אחת הבעיות השכיחות במערכת הביוב היא היווצרות סתימת שורשים בביוב, הנגרמות בעקבות צמיחה של שורשים בצנרת.

שורשים בצנרת, אם מאפשרים להם לצמוח ללא שליטה ובקרה, עלולים לגרום לכשל מבני במערכת הביוב. כשל זה דורש תיקון צנרת ביוב, בין אם מדובר בנקב או בסדק ובין אם מדובר בשבר או בעיוות של הצינור.

איך מתבצע תיקון הצנרת שבביוב?

 

תיקון צנרת ביוב מקצועי ומתקדם נעשה ע"י "המומחים לאינסטלציה" באמצעות רובוט משוכלל מתוצרת גרמניה, המסוגל להיכנס לתוך הצינור, לאזור הדורש התערבות עדינה ועם זאת יסודית: רובוט זה מאובזר בראש מתכתי המסתובב במהירות גבוהה מאוד, ובתוך כך "משייף" את שורשי העץ שצנרת לאבקה דקה. פעולה זו מתבצעת תוך שליטה ובקרה מרביים ע"י מפעיל הרובוט, המסוגל לראות את עבודתו על גבי צג.

 

שיקום צנרת בביוב אצל המומחים
שיקום צנרת בביוב אצל המומחים

 

הודות לשקיפות זו, הוא יודע כיצד לתפעל את הרובוט מבלי לפגוע במרכיבים חשובים בצנרת הביוב. הוא הדבר במקרים של בטון בביוב: לעיתים, בזמן בניה או שיפוץ, נשפך בטון לתוך מערכת הביוב. בטון בצנרת דורש התערבות מידית שכן הוא גורם לסתימה ועלול לגרום לנזק במבנה הצינורות עצמן. אותו רובוט מסוגל לרסק בטון בצנרת ולהפוך אותו לאבקה, ובכך לשחרר את הסתימה ללא גרימת הרס.

סתימות שורשים או בטון בביוב מחייבות ציוד משוכלל וידיים מקצועיות.