תיקון צנרת דורש ידיים מקצועיות ומיומנות – תיקון שגוי או חלקי אינו פותר את הבעיה אלא מחריף אותה.

מהם הסימנים המעידים על קיומה של בעיה במערכת הביוב?

ריחות לא נעימים ברחבי הבית / החצר, מים שאינם מחלחלים כלל או מחלחלים באופן איטי בדרך פתחי הניקוז, הופעת כתמי עובש ורטיבות על קירות הבית, הצפות בבית או בחצר או קבלת חשבונות מים מנופחים גם אם כל התופעות שצוינו לעיל אינן מופיעות כלל וכלל. חשבונות מים מנופחים המגיעים ללא כל הצדקה (כלומר מבלי שנשנה את הרגלי צריכת המים שלנו ) הם בהחלט נורת אזהרה אדומה המעידה על כי תיקון צנרת ביוב מתבקש בדחיפות!

פירוש הדבר כי יש נזילה או דליפה במערכת הביוב. נזילה זו יכולה להיגרם בעקבות סדק , חור או נקב צעיר מאוד – אפילו נקב מיקרוסקופי! קטן ככל שיהיה, המים אינם מפסיקים לזרום ובסוף החודש אתם מקבלים חשבון מים חסר כל פרופורציה, וכל זאת בגלל נקב זעיר!!

מה עושים?

במקרה ומקור הבעיה ידוע וברור כשמש – יש לטפל בעניין בדחיפות על מנת למנוע מבעיה קטנה להתעצם ולצמוח לממדים גדולים. כך למשל, במקרה של שורשים בביוב היוצרים סתימה וגורמים למים לחלחל לאט או לא לחלחל כלל- חשוב לטפל בבעיה באופן מידי שכן לא רק שבעיית שורשים בביוב לא תיפתר מעצמה, אלא שהשורשים שימשיכו לצמוח לעבר צינורות הביוב ויגרמו, בסופו של דבר, לבעיות נוספות: למשל, חורים, סדקים, עיוותים, כיפופים בצנרת ואפילו לקריסת המערכת באופן מלא או חלקי- תלוי במידת חומרת הבעיה ובפרק הזמן שעבר מאז התחילה וטרם טופלה.

 

מקרים בהם הנזילה או הדליפה נראית לעין ויוצרת שלולית בבית או בחצר, מקלים גם הם על מתן מענה הולם ומקצועי. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי גם אם השלולית שאתם רואים נמצאת במקום מסוים, עדין אין פירוש הדבר ששם גם מקור הבעיה. יתכן ושורש הבעיה ממוקם במקום אחר במערכת הביוב אולם המים מצטברים, נאגרים ויוצרים שלולית במקום אחר. במידה ומקור הבעיה אינו ידוע וכל מה שנותר הוא להתמודד עם הסימפטומים שצוינו לעיל , רצוי לבצע תיקון ביוב לאיתור מדויק של הבעיה על מנת שאנשי המקצוע יוכלו לבצע תיקון צנרת איכותי ולהימנע מאלתורים או הטלאות.

חשוב לציין כי כאשר תיקון צנרת ביוב מבוצע באופן חלקי, בסיכומו של דבר תהיה העבודה בבחינת ברכה לבטלה.

מדוע?

מכיוון שמים, מעצם טבעם "מאתרים" כל נקב וכל סדק ופורצים בעדו. ברגע שהבעיה שגרמה לדליפה תוקנה באופן חלקי, פירוש הדבר כי עדיין נשארו סדקים או נקבים זעירים שהוזנחו. ע
צם ההזנחה הזו תאפשר להם להתרחב ולהפוך לנקבים גדולים יותר, והנזילות, בסופו של דבר, יחזרו על עצמן. תיקון צנרת ביוב חייבת להתבצע בצורה יסודית, אבסולוטית ומקצועית על מנת לאפשר למערכת הביוב לתפקד היטב, ללא תקלות, ללא שיבושים וללא צורך באנשי מקצוע חדשות לבקרים.