בצינורות הביוב שלנו קיימים מים ושאריות אורגניות למכביר, והם שמושכים את שורשי העצים לעברם. לכן שורשים בצנרת היא בעיה נפוצה כל כך- עבור השורש של העץ , אין יותר טבעי מאשר לצמוח לעבר צנרת הביוב ולהזין את עצמו. השאלה היא האם אנו יכולים לחיות ב"דו קיום" עם שורשים בביוב, והתשובה היא : לא.

צמיחתו של השורש משמעותו הפעלת לחץ על מערכת הצינורות ו/או בתוכה. לחץ זה עלול לגרום עם הזמן לשברים בצנרת, סדקים, כיפופים, עיוותים או כשלים מבניים בדרגות חומרה שונות, למן היחלשות האטמים שבין הצינורות עצמם ועד לקריסתה של מערכת הביוב.

פתרונות זמניים:

תלישת שורשי הביוב משחררת את הלחץ המופעל על המערכת, ואת הסתימה שנוצרת בעקבות צמיחת השורשים, אולם בסופו של דבר היא מהווה פתרון זמני בלבד היות ושורשים שנתלשו עתידים להתעבות ולהאיץ את קצב הצמיחה שלכם. הפעלת לחץ מים אדיר באמצעות ביובית מצמיד את השורשים לדפנות הצינור. במובן זה, השורשים עדיין חיים ולכן הם ממשיכים לצמוח ולהפעיל לחץ על מערכת הביוב, אולם הצמדתם לדפנות הצינור משחררת את הסתימה שהם יצרו. כמובן שגם זה פתרון זמני, מעבר לכך שהוא יכול להיות הרסני, כי לחץ המים שמופעל ע"י הביובית יכול הוא- לכשעצמו להזיק לתקינות צינורות הביוב.

מה מציעים "המומחים לאינסטלציה"?

אנו החברה הבלעדית בארץ שברשותה מכונה אמריקאית שמיועדת לחתוך את השורשים ממש מהבסיס שלהם, מבלי לגרום נזק לעץ, לטבע או לתקינותה של מערכת הביוב. מכונה זו בנויה באופן כזה שבקצה ישנם שרשראות חיתוך המסתובבות במהירות עצומה, ותוך כדי כך הם חותכות את השורשים מהבסיס שלהם. חשוב לציין כי זו מכונה שחותכת את השורשים ולא חלילה תולשת אותם! תוך כדי שהשרשראות חותכות את השורשים, זרם מים קבוע שוטף ומסלק את השאריות מהמקום ומאפשר שרימה חופשיה וחלקה של מים במערכת הביוב.

לאחר מכן, על מנת לוודא כי בעיית שורשים בצנרת טופלה כראוי, מחדירים המומחים לאינסטלציה סיב אופטי שמצלם את המקום שטופל ומוודא כי הטיפול בוצע בצורה מקצועית ויסודית, וכי השורשים שצמחו לא הספיקו לגרום לנזק מבני כלשהו.

למותר לציין כי הודות לסיב האופטי הרגיש, הרי שאם צמיחת שורשים בצנרת גבר גרמה לנזק מבני לצינור, ניתן לטפל בבעיה במהירות, מבלי להפוך את כל מרצפות הבית ומבלי להשחית את החצר המטופחת